Każdy wpis na blogu, status w mediach społecznościowych lub inne wiadomości promocyjne, które umieściłeś, powinny być dokładnie ustalone i zaplanowane. Zwiększ szanse na sukces w swojej firmie, dzięki dopracowanemu kalendarzowi marketingowemu – a pomoże Ci w tym fizyczny kalendarz firmowy.

Dlaczego warto mieć kalendarz firmowy ustawiony na marketing?

Utworzenie kalendarza marketingowego dla Twojej firmy może nie tylko pomóc Ci zorganizować się i zaplanować wszystko z wyprzedzeniem – ale może to być również jeden z najskuteczniejszych sposobów na stworzenie marki godnej sukcesu marketingowego. Pomyśl o tym jako o profesjonalnej drużynie sportowej. Jeśli jesteś w pierwszej lidze, są szanse, że jesteś świetnym sportowcem, ale potrzebujesz trenera, drużyny i praktyki, aby wygrać mecz. To samo odnosi się do marketingu: możesz mieć świetną taktykę marketingową, ale dopóki nie zostanie ona wdrożona, przetestowana i ujednolicona w ramach szerszej strategii marketingowej, nie będzie mieć szans przynieść rezultatów.

Kluczowe składniki firmowego kalendarza marketingowego

Marketingowy kalendarz firmowy to świetny przewodnik na nadchodzący rok. Aby pomóc swojemu zespołowi osiągnąć sukces podczas uzupełniania takiego kalendarza, podpowiedz by w tym celu skupili się na trzech głównych segmentach: celach, planach i realizacji w odpowiednich ramach czasowych, które zostaną zaznaczone w kalendarzu. Np. biorąc pod uwagę cele zastanówcie się, w jaki sposób Twój marketing pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe i jakie masz konkretne cele marketingowe. Są to dwa kluczowe wskaźniki, które będą kierować Twoim kalendarzem marketingowym.